کشف خلال پسته سبز در تابوت مومیایی در مصر

همانطور که احتمالا می دانید، آجیل های زیادی در صنایع غذایی برای دستور العمل های مختلف استفاده می شود. برای من همیشه جالب بوده است که یک آجیل می تواند طعمی بی نظیر به شیرینی ها و غذاها بدهد.

به طور کلی خلال پسته سبز به دلیل مواد مغذی، طعم پرطرفدار و کاربردهای متنوع در رژیم غذایی روزانه ما قرار دارد. اما چه چیزی پسته را در کنار طعم خوب آن بسیار خاص می کند؟

پسته رنگ و بافت بی نظیری دارد. نه تنها می توانید با آن غذاهای خوش طعم و خوش طعم درست کنید، بلکه می توانید تزیینات زیبایی نیز درست کنید.

خلال پسته در انواع شکل ها و انواع را می توان در دسر، غذا، سالاد، شیرینی، کیک، بستنی و … استفاده کرد که به عنوان مثال سوهان (ترد فارسی) و گز در دسته شیرینی های ایرانی بسیار معروف هستند.

همچنین در غذاهای سنتی ایرانی مانند قیمه همایونی، شیرین پولو، آلبالو پلو، مراسا پلو (برنج نگین دار یا جواهرپلو) و قیمه نثار از پسته خلال شده نقره ای برای جلوه و طعم بهتر استفاده می شود.

در روزهای گرم تابستان چه آیا دوست دارید یک بستنی زعفرانی سرد با خلال پسته روی آن ببینید؟ می توانید آن را تصویر کنید؟ حرف من این است که خلال پسته می تواند با طعم های مختلف به خوبی ست شود.

آیا تا به حال پسته خلال شده را با طعم های نوتلا، شکلات، کاکائو، اورئوس، زعفران، هل، میخک، مرکبات و … امتحان کرده اید؟ تقاضا برای خلال پسته در قنادی زیاد است.

می توانید از رنگ زیبا، بافت و مهمتر از همه طعم لذیذ آنها بهره مند شوید. در کنار همه این ویژگی ها، خواص پسته به خود ارزش غذایی به غذای شما می بخشد.