پیرزنی با خوردن عناب پلو 10 سال جوانتر شد

میوه عناب پلو حاوی فیبر است که به تنظیم هضم کمک می کند. این ماده مغذی حرکات روده صاف و منظم را تضمین می کند. این میوه همچنین دارای خواص ضد باکتریایی است.

بر علیه هلیکوباکتر پیلوری، باکتری‌هایی که مسئول بیماری‌های گوارشی مانند زخم معده و اسیدیته هستند، عمل می‌کند. میوه های عناب کم کالری هستند و مطلقاً چربی ندارند.

علاوه بر این، آنها دارای فیبر و پروتئین بالایی هستند. غذاهای غنی از پروتئین و فیبر باعث افزایش سیری می شوند و به طور بالقوه به حفظ وزن کاهش وزن کمک می کنند.

این میوه می تواند به سرعت شما را سیر کند و از تنقلات ناسالم بین وعده های غذایی جلوگیری کند. عناب دارای خواص ضد التهابی است. اینها ممکن است به سم زدایی خون کمک کنند.

با این حال، هیچ تحقیقی برای حمایت از این موضوع وجود ندارد. مبارزه با التهاب می تواند راهی برای دفع سموم و تقویت ایمنی باشد. اما اطلاعات بیشتری در این زمینه لازم است.

سلول های مغز با افزایش سن شروع به تحلیل می کنند. این امر خطر ابتلا به تعدادی از اختلالات عصبی را افزایش می دهد. عناب قادر است ذهن را آرام کند.

مطالعات بیان می کنند که این میوه می تواند یک کاندید بالقوه در درمان بیماری های عصبی باشد. عناب همچنین ممکن است عملکرد آستروسیت هایی را که مسئول محافظت از نورون ها هستند، بهبود بخشد.

مطالعات روی موش ها نشان می دهد که عصاره عناب ممکن است حافظه را تقویت کند. عصاره عناب همچنین رشد و تکامل سلول های عصبی را در ناحیه شکنج دندانه دار در موش افزایش داد.

شکنج دندانه دار یکی از دو ناحیه در مغز است که سلول های عصبی جدید در آن رشد می کنند. یک مطالعه تجربی روی موش‌های مبتلا به تشنج، اثرات امیدوارکننده‌ای از عصاره عناب بر روی آنها نشان داد.