نمونه هایی از کمربند چرم

با این فهرست جامع و دقیق که سبک های بسیاری از این اکسسوری همه کاره را به نمایش می گذارد، همه چیز را در مورد تنوع و انواع کمربند چرم بیاموزید. کمربندهای چرمی را می توان بر اساس انواع و کیفیت چرم مورد استفاده، سبک و نحوه و زمان استفاده از آنها طبقه بندی کرد.

به عنوان یک ماده، چرم بادوام، کلاسیک و جاودانه است. کمربندهای چرمی برای مردان و زنان مد هستند، اگرچه کمربندهای چرمی زنانه در رنگ‌ها، سبک‌ها و انواع مختلفی وجود دارند.

کمربند یکی از قدیمی ترین لوازم جانبی مد است که ترکیبی از عملکرد و سبک است. اگرچه کمربندها شلوار جین شما را بالا نگه می‌دارند، یک کمربند چیزهای بیشتری در مورد شخصیت شما می‌گوید. کمربندهای چرمی اکسسوری ایده آل، شیک، شیک و باکلاس هستند و در اشکال، اندازه ها و گرایش های مختلف وجود دارند. برای هر مناسبت و هر لباسی یک کمربند چرمی وجود دارد. بیایید انواع کمربندهای چرمی را در نظر بگیریم.

انواع کمربند چرمی:

تمام کمربندهای چرمی از چرم بزی ساخته می شوند، اما همه چرم ها یکسان نیستند. چرم می تواند از طیف گسترده ای از حیوانات تهیه شود و می تواند کیفیت متفاوتی داشته باشد.

کمربندهای چرم گاوی

بیشتر کمربندهای چرمی از چرم گاو یا گاو، یعنی چرم از پوست گاو یا گوساله ساخته می شوند. پوست گوساله بسیار نرم تر است و کمربندهای ظریف تری می سازد. با این حال، چرم را می توان از گاومیش کوهان دار، بز و خوک نیز به دست آورد. پوست خوک بسیار نرم، انعطاف پذیر است و معمولاً برای کمربند استفاده نمی شود، در حالی که پوست بچه در درجه اول برای دستکش است.

کمربندهای جیر

جیر چرم ظریفی است که از قسمت زیرین پوست حیوانات ساخته می‌شود و معمولاً دارای روکشی است. جیر به پایان چرم اشاره دارد، نه منشاء: می توانید جیر را از پوست بره، پوست خوک یا حتی گوزن تهیه کنید.

کمربندهای جیر به راحتی آسیب می بینند و نیاز به مراقبت ویژه دارند، بنابراین بهتر است برای پوشیدن گاه به گاه، هوشمندانه و غیررسمی و نه روزمره نگهداری شوند. از آنجایی که جیر بسیار نازک است، کمربندهای جیر اغلب از یک لایه چرم مشهد زنانه معمولی پوشیده شده با جیر تشکیل شده است.

کمربندهای چرمی عجیب و غریب

چرم حیواناتی غیر از چرم گاو عجیب، گران‌قیمت و لوکس است و معمولاً گران‌تر است. این چرم ها دارای بافت بسیار بالایی هستند، یا با خال های پر و یا فلس های خزندگان، آنها را غیرعادی و چشم نواز می کند. اینها کمربندهای بیانیه هستند.

نمونه هایی از چرم برای کمربند عبارتند از:

تمساح

مارمولک

چرم شترمرغ

مار

کیفیت چرم

می‌توانید کمربند زنانه چرم را بر اساس منشأ چرم طبقه‌بندی کنید، اما باید کیفیت چرم مورد استفاده برای انواع کمربند را نیز در نظر بگیرید. کیفیت چرم کمربند بر قیمت آن تأثیر می گذارد، اما اگر از کمربند چرمی مراقبت کنید، می تواند یک عمر برای شما دوام بیاورد. چرم به خوبی پیر می شود و با بالا رفتن سن زیباتر به نظر می رسد.

کمربندهای چرمی کامل

بهترین کیفیت چرم برای کمربند، چرم تمام دانه است. “دانه کامل” به این معنی است که چرم از تمام سطح و دست نخورده پوست بیرون می آید، بنابراین چرم دارای دانه ها، طرح های مو و علائم طبیعی روی آن خواهد بود. این چرم قوی ترین و با ارزش ترین لایه پوست است و حداقل پردازش را انجام می دهد.

کمربندهای ساخته شده از چرم کامل معمولاً پهن و محکم هستند و اغلب دارای علائم یا مارک های منحصر به فرد از پوست گاو هستند. به همین دلیل، کمربندهای چرمی تمام دانه اغلب کمربندهای معمولی هستند.

کمربندهای چرمی اصلاح شده

دانه اصلاح شده دومین سطح کیفی چرم برای کمربندها است. چرم دانه ای اصلاح شده دارای عیوب (علامت های منحصر به فرد) چرم تمام دانه با صاف کردن است و چرم را صاف می کند. سپس چرم تمام شده و رنگ می شود. کمربندهای گران قیمت و رسمی از این کیفیت چرمی ساخته شده اند و به عنوان سرمایه گذاری برای کمد لباس شما ارزش خرید دارند.

کمربندهای چرمی اسپلیت

سطح سوم کیفیت چرم، چرم خرد شده است، به مراتب ارزان تر اما کیفیت پایین تری دارد. این کیف چرم و کمربند چرم مردانه اغلب تکمیل و برجسته می شود تا شبیه چرم دانه بالایی باشد اما بسیار ضعیف تر است.

کمربندهای چرمی چسبانده شده

این چرم که الیاف چرم یا چرم بازسازی شده نیز نامیده می‌شود، از پوست بریده نمی‌شود، بلکه از لایه‌های ضایعات چرم به هم چسبیده یا چسبانده شده، اغلب بقایای آن ساخته می‌شود. سپس این پارچه پردازش و چاپ می شود تا شبیه چرم با کیفیت به نظر برسد یا با یک لایه نازک از چرم با دانه بالا پوشانده شود.

متأسفانه، تا زمانی که هیچ پارچه یا مواد مصنوعی در کمربند وجود نداشته باشد، همچنان می‌توان به چرم چسبان برچسب «چرم اصل» زد. چرم چسبانده شده چرم ارزان و بی کیفیت است و هر کمربند چرمی چسبیده دوام زیادی نخواهد داشت. با این حال، کمربندهای چرم چسبان بسیار ارزان‌تر هستند و به‌عنوان لوازم جانبی مد تک فصل مناسب هستند، نه سرمایه‌گذاری در کمد لباس.

کمربند چرمی مردانه

کمربندهای چرم مصنوعی

کلمه “مصنوعی” نشان می دهد که این کمربندها از چرم ساخته نشده اند، بلکه از موادی ساخته شده که شبیه چرم است. این پارچه که به‌عنوان «چرم مصنوعی» و «چرم وگان» نیز نامیده می‌شود، معمولاً برای فریب خریدار به این منظور نیست که فکر کند چرم است، بلکه تصوری بصری از چرم ایجاد می‌کند. کمربندهای چرم مصنوعی بسیار ارزان‌تر هستند اما دوام کمتری نسبت به چرم طبیعی دارند.

پایان های چرمی

چرم اغلب برای تغییر روکش آن فرآوری و پردازش می شود – تعداد کمی از کمربندهای چرمی از چرم طبیعی و دانه کامل ساخته می شوند. اکثر کمربندهایی که با روکش چرمی ساخته می شوند، غیررسمی هستند و به عنوان لوازم جانبی فوکوس استفاده می شوند.

کمربندهای چرمی ابزاردار یا برجسته

ابزار، مهر زدن یا برجسته کردن به این معنی است که چرم با طرحی مهر شده است و اغلب برای برجسته کردن الگو، رنگ آمیزی شده است. این کار ظریف معمولاً با دست انجام می شود و در نتیجه کمربندهایی ساخته می شوند که آثار هنری منحصر به فردی هستند. یک کمربند ابزاری به هر لباسی یک حس بوهمیایی و هنری می بخشد.

کمربندهای چرمی دوخته شده یا دوزی

برخی از کمربندها با دوخت (بیشتر برای کمربندهای مردانه) یا گلدوزی (برای کمربندهای زنانه) تزئین شده اند. کمربندهای گلدوزی شده اغلب دارای الگوهای زیبایی هستند که گاهی اوقات با دست روی آنها دوخته می شود و ممکن است طرح های عامیانه یا قومی را به عنوان موضوع داشته باشند. مانند کمربندهای ابزاردار، این قطعات باشکوه اغلب به خودی خود آثار هنری هستند و هر لباسی را قابل توجه می کنند.

کمربندهای دوخت بالا

کمربندهای معمولی اغلب دارای روکش های تزئینی هستند که با دوخت بالا ایجاد می شود. دوخت ممکن است یک الگو یا لبه کمربند را به رنگی منظم و متضاد ایجاد کند. کمربندهای قهوه ای با دوخت سفید بسیار محبوب هستند زیرا دوخت به یک کمربند ساده می افزاید.

مانتو با کمربند چرم

کمربندهای چرمی فلزی

چرم متالیک با محصولی ساخته شده است که آن را شبیه فلز، براق و بازتابنده می کند. اینها معمولاً کمربندهای مد روز برای خانم ها هستند.

کمربندهای چرمی ثبت شده

چرم لاکی با روکش براق مشخص خود، در ابتدا با استفاده از براق روغن بذر کتان ساخته شد. امروزه بیشتر چرم های لاکی با پوشش پلاستیکی روی چرم به پایان رسیده اند.

کمربندهای چرمی عتیقه یا مضطرب

این نوع چرم طوری رفتار شده است که انگار به طور طبیعی کهنه شده است. این نوع چرم برای کمربندهای معمولی بهترین است و همانند صندل چرم مردانه باید مراقبت شود.