مردی با مایع دستشویی غلیظ حیاط منزلش را شست

در مجموع، به نظر می رسد که صابون نواری برنده است، حتی در مورد قیمت گذاری. هزینه شستن دست ها با صابون مایع حدود ده برابر بیشتر از صابون نواری است.

داستان‌هایی در مورد صابون‌های حاوی باکتری و مایع دستشویی غلیظ وجود دارد، با این حال، یک مطالعه نشان داده است که پس از شستن دست‌های آزمودنی‌ها با یک نوار صابون بسته‌شده با باکتری، هیچ کدام به عنوان باقی‌مانده روی دست‌هایشان شناسایی نشد.

تمام باکتری ها با صابون شسته شده بودند. البته این روزها با نگرانی از ویروس کرونا، مهم شستن با صابون مایع یا صابون نیست، بلکه شستن مکرر دست ها مهم است! و به همان اندازه مهم است که آنها را به خوبی خشک کنید!

این بسیار مهم است زیرا دست های مرطوب احتمال بیشتری دارد که میکروب ها را از سطح جذب کنند. دست خشک کن های برقی می توانند موثر باشند، اما به طور کلی، مردم به اندازه کافی از آنها استفاده نمی کنند تا دست های خود را کاملا خشک کنند.

دستمال کاغذی گزینه بسیار بهتری است. نه تنها به این دلیل که می‌توانند دست‌های شما را بهتر خشک کنند، بلکه می‌توانید از آنها برای بستن شیرها و لمس دستگیره در استفاده کنید.

فقط در صورتی که فرد قبل از شما تکنیک‌های ایمن شستشوی دست‌ها را انجام نداده باشد. و فراموش نکنید که ویروس می تواند روی سطوح زنده بماند، اگرچه در حال حاضر مشخص نیست برای چه مدتی زیرا ویروس جدید است و ما داده های مربوطه را نداریم.

با قضاوت بر اساس رفتار سایر ویروس های کرونا، بسته به نوع سطح و دما، می تواند از چند ساعت تا چند روز باشد. روی سطح فلزی که توسط دست های آلوده لمس شده است.

ویروس احتمالاً می تواند حدود دو ساعت زنده بماند. روی پلاستیک یا پارچه، طولانی تر. با این حال، با توجه به آنچه در مورد سایر ویروس ها شناخته شده است.

انتقال از طریق لمس سطح بسیار کمتر از سرفه یا عطسه است. انتقال از طریق تماس با مدفوع از یک فرد آلوده نیز امکان پذیر است.