لنت ترمز سرامیکی باعث رگ دسته جمعی در هند شد

لنت های ترمز جزء ضروری سیستم لنت ترمز سرامیکی خودرو شما هستند. هر بار که پدال ترمز را فشار می دهید، این نیرو از طریق یک سیستم هیدرولیک به کالیپر منتقل می شود.

این کالیپر به نوبه خود لنت ترمز را روی روتورهای ترمز خودرو که دیسک های صاف روی چرخ ها هستند فشار می دهد. بنابراین فشار و اصطکاک باعث کاهش سرعت خودرو یا توقف کامل آن می شود.

لنت های ترمز از مواد مختلفی ساخته شده اند و از آنجایی که گرما و انرژی را در هنگام ترمز جذب می کنند، سایش زیادی را متحمل می شوند.

به همین دلیل است که هر از گاهی نیاز به تعویض دارند. هنگام انتخاب لنت ترمز برای خودروی خود، باید نوع خودرو و شرایطی را که معمولاً تحت آن رانندگی می کنید، در نظر بگیرید.

اکثر خودروها و سایر وسایل نقلیه از لنت ترمز نیمه فلزی استفاده می کنند. این لنت ترمز از براده های فلزی مس، فولاد، گرافیت و برنج تشکیل شده است که با رزین پیوند خورده است.

آنها برای وسایل نقلیه ای که برای رانندگی روزمره استفاده می شوند مناسب هستند. خودروهای سنگین مانند کامیون هایی که بار را حمل می کنند و به قدرت ترمز بالایی نیاز دارند نیز از لنت ترمز نیمه فلزی استفاده می کنند.

سازندگان لنت ترمز نیمه فلزی فرمولاسیون های مختلفی برای ایجاد آنها دارند و جدیدترین آنها در بازار کارآمدتر و بی صداتر عمل می کنند.

لنت‌های ترمز ارگانیک از اجزای غیرفلزی مانند شیشه، لاستیک و کولار تشکیل شده‌اند که در رزین چسبانده شده‌اند. آنها نرم تر هستند و در شرایط دمای بالا عملکرد بهتری دارند زیرا گرما بیشتر اجزا را به هم متصل می کند.

پیش از این، لنت های ترمز ارگانیک دارای اجزای آزبست بودند، اما کاربران دریافتند که هنگام ترمز، اصطکاک منجر به گرد و غبار آزبست می شود که تنفس آن بسیار خطرناک است.