فواید مصرف میگو تازه و منجمد نشده

اولین طعم من از میگوی تازه خلیج مکزیک اخیراً در گالوستون، تگزاس، با بادی گیندون، ماهیگیر بیش از 40 سال اتفاق افتاد. آقای گیندون همراه با دو پسرش ناوگان کوچکی از قایق های ماهیگیری دارد.

یک فروشگاه خرده فروشی، بازار غذاهای دریایی کتی؛ و یک رستوران، Katie’s Seafood House، درست روی اسکله که قایق های او صیدهای لغزنده خود را تخلیه می کنند.

وقتی بازدید کردم، این شامل کیسه‌های میگوی کم رنگ بود که در عرض یک ساعت ناهار ما شد.

میگوهای وحشی خلیج که تازه صید شده و هرگز منجمد نشده اند به سختی پیدا می شوند اما ارزش جستجو برای غنای خرچنگ مانند آنها را دارد.

پیدا کردن میگو پفکی خانگی وحشی تازه صید شده و هرگز منجمد شده خلیج فارس سخت است، اما ارزش جستجو برای غنای خرچنگ مانند آنها را دارد. اعتبار… جک تامپسون برای نیویورک تایمز

آب پز کلاسیک میگو با ذرت و سیب زمینی مورد علاقه در خانه غذاهای دریایی کتی در گالوستون، تگزاس است.
آب پز کلاسیک میگو با ذرت و سیب زمینی مورد علاقه در خانه غذاهای دریایی کتی در گالوستون، تگزاس است.

ما آنها را به صورت آب پز خوردیم، سر و صدف آن را جدا کردیم و سپس گوشت شیرین و آبدار را بخوریم.

با بافتی چاق و سفت و طعمی شور که به خرچنگ نزدیکتر از میگوهایی بود که به آن عادت داشتم، دنباله به دنبال آن را در کره ذوب شده فرو کردم، آبگوشت میگوی تند بین انگشتانم جاری شد.

من هرگز این همه میگو را در یک جلسه نخورده بودم، احتمالاً به این دلیل که هرگز میگو ببری بوشهر با طعم خوبی نخورده بودم.

اگرچه زمانی خط ساحلی ایالات متحده در بسیاری از مناطق این کشور از جمله کالیفرنیا، مین، اورگان و واشنگتن پر از میگوهای وحشی بود، عوامل محیطی و صید بی رویه باعث کاهش شدید ماهیگیری شده است.

(چند استثنا وجود دارد، مانند میگوهای وحشی آلاسکا که در حال حاضر با سرآشپزهای ساحل غربی لحظاتی را می گذرانند.) این روزها، تقریباً تمام میگوهای صید شده وحشی موجود در بازار اینجا، چه تازه و چه منجمد، از این میگوها هستند. خلیج مکزیک و اقیانوس اطلس در نزدیکی کارولینا و جورجیا.

با این حال، میگو سنگی اهلی و صید شده وحشی کمتر از 10 درصد از کل میگوی مصرفی ما در این کشور را تشکیل می دهد.

این تعداد به احتمال زیاد افزایش نمی یابد، زیرا حتی با افزایش گرسنگی ما برای میگو، تعداد میگوهای وحشی در اقیانوس محدود و شکننده است.

  • منابع:
    1. What Are We Supposed to Think About Shrimp?
  • تبلیغات: 
    1. درمان بی عوارض و بی خطر با آلوئه ورا
    2. دستورالعمل های نگهداری فرش و موکت
    3. قتل خواهر توسط برادرش برای ارثیه پدری
    4. معرفی چند ایده خلاقانه برای تبلیغات!