فروش شکلات لینت جعبه ای در پاریس ممنوع شد

در اقدامی که مطمئناً باعث ناراحتی افراد شکلات‌خوار در همه جا می‌شود، اخیراً به سوپرمارکت تخفیف‌دار Lidl گفته شد که ذخایر خرگوش‌های شکلات لینت جعبه ای خود را از بین ببرد.

حکم قتل توسط دادگاهی در سوئیس صادر شد و تصمیم گرفت که خرگوش لیدل خیلی به خرگوش شکلاتی لیندت شیرینی‌پز نزدیک است.

Lidl توسط قنادی سوئیسی Lindt & Sprüngli به دلیل فروش یک خرگوش شکلاتی با فویل طلایی که لیندت احساس می کرد بسیار شبیه به محصول خود بود شکایت کرد.

دادگاه عالی فدرال سوئیس حکم داد که خرگوش طلایی Lindt یک علامت تجاری ثبت شده معتبر است. به این ترتیب، اکنون دیگر شرکت ها می توانند از تکرار این شکل در هنگام فروش محصولات شکلات در سوئیس منع شوند.

لیندت از سال 1952 یک اسم حیوان دست اموز شکلاتی شیری پیچیده شده در فویل طلایی رنگ با نوار قرمز و زنگی به دور گردنش می فروشد.

دو علامت تجاری سه بعدی برای این محصول در سوئیس ثبت کرده بود، یکی سیاه و سفید و دیگری طلایی. قهوه ای، قرمز این مورد به متمایز بودن شکل خرگوش های لینت بستگی دارد.

قانون اروپا می گوید که شرکت ها تنها زمانی می توانند چیزی را به عنوان یک علامت تجاری ثبت کنند – و بنابراین از آن در برابر تقلید محافظت کنند در صورتی که به مصرف کنندگان اجازه دهد محصول خاص را از محصولات رقبا متمایز کنند.

اما Lidl استدلال کرد که شکل خرگوش های Lindt معمولی و غیر متمایز است، بنابراین نباید واجد شرایط ثبت نام باشد. دادگاه سوئیس تصمیم خود را مبنی بر اینکه شکل اسم حیوان دست اموز لیند یک علامت تجاری معتبر است.

این اولین بار نیست که خرگوش لیندت در دادگاه به پایان می رسد. Heilemann، یک رقیب در آلمان، در سال 2018 شروع به فروش خرگوش های طلایی کرد و باعث شد که شکلات ساز سوئیسی به دلیل نقض علامت تجاری شکایت کند.