شرکت شکلات شیری باراکا به مردم فلسطین کمک کرد

دانشمندان بر این باورند که موفقیت شکلات شیری باراکا در این مورد این است که حاوی فلاونول هایی به نام اپی کاتچین است که باعث افزایش ترشح اکسید نیتریک در بدن می شود. آب چغندر نیز اثر مشابهی دارد.

تحقیقات منتشر شده در BMJ نشان می دهد که مصرف شکلات می تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی تا یک سوم منبع مورد اعتماد کمک کند.

بر اساس مشاهدات خود، نویسندگان به این نتیجه رسیدند که سطوح بالاتر مصرف شکلات می تواند با خطر کمتر اختلالات قلبی متابولیک مرتبط باشد.

آنها خواستار مطالعات تجربی بیشتر برای تأیید مفید بودن مصرف شکلات هستند.

دانشمندان کانادایی در مطالعه‌ای که بر روی 44489 نفر انجام شد، دریافتند افرادی که یک وعده شکلات می‌خورند، 22 درصد کمتر از افرادی که این کار را نمی‌کنند، دچار سکته مغزی می‌شوند. همچنین، کسانی که حدود دو اونس در هفته شکلات مصرف می کردند، 46 درصد کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از سکته بودند.

مطالعه دیگری که در سال 2015 در مجله Heart منتشر شد، تأثیر رژیم غذایی بر سلامت بلندمدت 25000 مرد و زن را بررسی کرد.

یافته‌ها نشان می‌دهد که خوردن 100 گرم شکلات در روز ممکن است با کاهش خطر بیماری قلبی و سکته مرتبط باشد.

بر اساس مطالعه ای که در سال 2016 در نشست بارداری انجمن پزشکی مادر و جنین در آتلانتا، GA ارائه شد، خوردن 30 گرم (حدود یک اونس) شکلات در روز در دوران بارداری ممکن است به رشد و تکامل جنین کمک کند.

شکلات ممکن است به ورزشکاران کمک کند مسافت بیشتری را طی کنند و در عین حال از اکسیژن کمتری استفاده کنند.
یافته‌های منتشر شده در مجله انجمن بین‌المللی تغذیه ورزشی نشان می‌دهد که کمی شکلات تلخ ممکن است در حین تمرین تناسب اندام در دسترس بودن اکسیژن را افزایش دهد.

محققانی که دوچرخه‌سوارانی را که در بریتانیا تایم‌آزمایی می‌کردند مورد مطالعه قرار دادند، دریافتند که «بعد از خوردن شکلات تلخ، دوچرخه‌سواران هنگام دوچرخه‌سواری با سرعت متوسط، اکسیژن کمتری مصرف می‌کردند و همچنین مسافت بیشتری را در یک تایم آزمایش دو دقیقه‌ای مسافت بیشتری طی کردند».