زنی از شیشه پاک کن خودرو برای گرفتن شوری در غذا استفاده می کند

اگرچه ایزوپروپیل الکل در صورت استفاده صحیح و با تهویه مناسب احتمالاً آسیبی نخواهد داشت، اما اگر مصرف شود، به چشم اسپری شود یا به مقدار زیاد روی پوست ریخته شود.

به‌سرعت جذب می‌شود و می‌تواند علائمی مانند سرگیجه، سرگیجه را ایجاد کند. ضربان قلب، کند شدن تنفس، گیجی و حالت تهوع.

شیشه پاک کن خودرو عامل تمیز کننده، که برای تجزیه اجزایی مانند چربی یا رسوبات آب سخت طراحی شده اند، برای کارهای خاصی فرموله شده اند.

حلال هایی مانند اتیلن گلیکول مونوبوتیل (EGBEA) در پاک کننده هایی که برای استفاده در اجاق گازهای القایی شیشه ای طراحی شده اند، یافت می شوند زیرا پاشش های چرب را حل می کنند.

به همین ترتیب، شیشه پاک کن های در نظر گرفته شده برای درهای دوش حاوی موادی هستند که کف صابون را حل کرده و لکه های آب را از بین می برند.

سرکه سفید شاید رایج ترین ماده فعال در شیشه پاک کن های تجاری طبیعی و همچنین شیشه پاک کن های خانگی باشد. سرکه به طور موثر چربی و کثیفی را از بین می برد.

و اگرچه بوی مطبوعی ندارد، به احتمال زیاد سیستم تنفسی، چشم ها یا پوست را آنطور که آمونیاک و الکل می توانند تحریک می کنند، تحریک نمی کند.

از آنجایی که سرکه نسبتاً سریع تبخیر می‌شود، ظاهری عمدتاً بدون رگه به جا می‌گذارد. در حالی که سرکه به اندازه آمونیاک و الکل نیست، اما خواص ضد باکتریایی ملایمی دارد که می تواند میکروب ها را از بین ببرد.

انواع مواد فعال گیاهی مانند آویشن، اکالیپتوس، کاج و نعناع ممکن است در پاک‌کننده‌های شیشه خانگی کاملاً غیرسمی و گاهی با بوی مطبوع امروزی استفاده شوند.

معمولاً برای نظافت عمومی اطراف خانه کافی است، آنها اغلب در برابر گریس، خمیر دندان خشک شده و سایر گرانج های سنگین سخت نیستند. علاوه بر این، توانایی ضد باکتریایی آنها در مقایسه با سایر انواع پاک کننده ها قوی نیست.