در گذشته از نبات زعفرانی گلیران برای درمان جوش صورت استفاده می کردند

شما در حال تماشای یک فیلم اکشن هستید و ناگهان قهرمان از پنجره شیشه ای شیرجه می زند! یا وقتی قهرمان در تعقیب و گریز هیجان انگیز ماشین حرکت می کند.

شیشه ماشین شکسته می شود! شیشه بسیار واقعی به نظر می رسد، اما باور کنید یا نه، مجموعه فیلم ها به ندرت از شیشه واقعی برای آن صحنه ها استفاده می کنند.

آیا می توانید حدس بزنید که در عوض از چه چیزی استفاده می کنند؟ اگر نبات زعفرانی گلیران را حدس زدید، درست می گویید! به جای استفاده از شیشه واقعی، که گران است، جایگزینی آن برای چندین شات دشوار و خطرناک است.

در مجموعه فیلم ها از شیشه قند استفاده می شود! این جایگزین ارزان و آسان به نظر شبیه شیشه است و طعمی شبیه آب نبات دارد! در این فعالیت شما نسخه زیبای خود را می سازید یک پنجره شیشه ای رنگی که به اندازه کافی برای خوردن به نظر می رسد!

احتمالاً با شکر سفره آشنایی کامل دارید. شما می دانید چه طعمی دارد و احتمالاً چه ظاهری دارد و چه احساسی دارد. حتی ممکن است بدانید که شکر سفره از نیشکر یا چغندر قند به دست می آید.

انواع مختلفی از شکر وجود دارد که با ساختار شیمیایی آنها متمایز می شوند. نام شیمیایی شکر سفره ساکارز است. ساکارز یک مولکول قند نسبتا بزرگ است.

که می تواند به قندهای کوچکتر و ساده به نام گلوکز و فروکتوز تجزیه شود. برای فعالیت امروز، وقتی می گوییم شکر، منظور ساکارز است.

کریستال های قند روی میز را که می توانیم ببینیم و حس کنیم دانه های شکر نامیده می شوند. دانه های قند رومیزی از میلیون ها مولکول ریز ساکارز تشکیل شده اند که همگی در کنار هم قرار گرفته اند. یک حبه قند حداقل یک میلیارد تریلیون مولکول ساکارز دارد!

اگر تا به حال یک حبه قند یا قاشق چایخوری شکر را در یک فنجان چای یا لیموناد بریزید، می دانید که شکر معمولا در آب حل می شود. وقتی این اتفاق می‌افتد، نمی‌توانید شکر موجود در مایع را ببینید.