در هند از قهوه در اصفهان برا درمان جوش صورت استفاده می کنند

دوستداران قهوه در اصفهان در همه جا که به دنبال نوشیدنی گرم صبحگاهی مورد علاقه خود هستند، احتمالاً به فواید یا خطرات آن برای سلامتی فکر نمی کنند. با این حال، قهوه میوه و موضوع یک تاریخ طولانی بحث و تحقیق برای فواید و مضرات بدن انسان است.

مصرف قهوه (قهوه عربیکا، قهوه روبوستا) که از سرزمین های اصلی خود فراتر رفته است، با کاهش خطر ابتلا به انواع بیماری ها همراه بوده است.

علاوه بر این که اغلب برای از بین بردن احساس خستگی یا خواب آلودگی مصرف می شود، برخی از مطالعات این توانایی را به آن می دهند که در کاهش خطر ابتلا به بیماری پارکینسون، کاهش خطر ملانوم (تومور بدخیم سیستم رنگدانه ای پوست) عمل کند.

در واقع، تعداد فزاینده ای از تحقیقات اضافی نشان می دهد که وقتی قهوه در حد اعتدال و نه در مقادیر زیاد مصرف شود، می توان به عنوان یک نوشیدنی سالم به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل برای یک بزرگسال سالم در نظر گرفت.

علیرغم افسانه‌های بسیاری در مورد منشأ آن، بیشتر شناخته شده است که قهوه‌ای که در سرتاسر جهان رشد می‌کند می‌تواند میراث خود را به قرن‌ها در سرزمین‌های باستانی و جنگل‌های درختان قهوه در فلات اتیوپی ردیابی کند.

بنابراین، تعمیق دانش در مورد این نوشیدنی که سرشار از فضیلت است، جالب است. یک نوشیدنی محرک، قهوه از دانه های برشته شده انواع مختلف درختان قهوه (درخت قهوه) به دست می آید.

از سوی دیگر، اگرچه کشت قهوه بسیار توسعه یافته است، اما مزارع چندین سال است که با مشکلات مختلفی (اقلیم، اقتصاد، تولید بیش از حد و غیره) مواجه هستند.

در واقع، طبق گزارشی که در سال 2016 توسط کوری واتس منتشر شد، به دلیل گرم شدن کره زمین، «تولید قهوه در جهان تا سال 2050 50 درصد کاهش خواهد یافت و درختان قهوه وحشی، یک منبع ژنتیکی برای کشاورزی، تا سال 2080 در معرض خطر انقراض قرار دارند.