حبوبات بسته بندی عمده را می توان برای آتش روشن کردن استفاده کرد

مغزها، دانه ها و حبوبات بسته بندی عمده همگی مواد مغذی هستند. مطالعات پیش بالینی و بالینی نشان می دهد که حبوبات مواد غذایی کاربردی هستند که فرآیندهای بیولوژیکی را که چاقی را تسهیل می کنند.

تعدیل می کنند، از جمله گرمازایی، تجمع چربی احشایی و سیری. هدف: هدف: هدف از این مطالعه تعیین میزان مصرف حبوبات و دانه های روغنی مصرفی به صورت محلی است .

در کودکان ساکن در منطقه و ارزیابی رابطه آنها با اندازه گیری های آنتروپومتریک مواد و روش هادر مجموع 1075 دانش آموز داوطلب و خانواده هایشان، دختر و پسر، بین سنین 3 تا 9 سال که در مدارس پیش دبستانی و ابتدایی تحصیل می کردند.

در این مطالعه شرکت کردند. داده های تن سنجی دانشجویان (وزن بدن، قد، دور کمر، دور گردن و مچ دست) گرفته شد. یافته‌ها: در این مطالعه که با 1075 کودک انجام شد.

7/47 درصد دختر و 3/52 درصد پسر (562 نفر) بودند. هنگامی که مصرف حبوبات آنها مورد بررسی قرار گرفت، مشخص شد که 2.5٪ هر روز، 29.3٪ بین 3-5 روز در هفته، 45.3٪ یک بار در هفته، 7.2٪ هر 15 روز، به ندرت 7.5٪ و 8.2٪ از شرکت کنندگان که اظهار داشتند.

آن را مصرف نکردند. رایج ترین حبوبات مصرف شده توسط شرکت کنندگان لوبیا خشک، عدس و نخود بود. رایج‌ترین دانه‌های روغنی مصرفی «5-3 روز در هفته» گردو، فندق بوداده و بادام بود.

مصرف حبوبات و دانه های روغنی از نظر آماری تاثیر معنی داری بر مقادیر تن سنجی نداشت. نتیجه‌گیری: عادات مصرف حبوبات و دانه‌های روغنی تأثیر معنی‌داری بر رشد و نمو نداشتند.

با این حال، ضعف، کوتاه قدی و چاقی همچنان از مشکلات مهم به عنوان شاخص های مصرف ناکافی و نامتعادل مواد غذایی هستند.

حبوبات غلات به دلیل سهمشان در دریافت پروتئین و ریزمغذی‌های غذایی و همچنین فوایدشان در تامین درآمد و باروری خاک مورد قدردانی قرار می‌گیرند.