بررسی و استحکام پارچه مبلی بر مبل ها

تاکنون هیچ روش منسجم و جامعی برای بررسی استحکام پارچه کرپ مازراتی کششی درزهای اثاثه یا لوازم داخلی اختصاص داده شده به مبلمان ارائه نشده است.

تولیدکنندگان این نوع مبلمان به ارزیابی کیفیت اتصالات مواد اثاثه یا لوازم داخلی علاقه مند هستند که به نظر می رسد برای اطمینان از کیفیت مناسب محصولات از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد.

بنابراین، هدف از این تحقیق بررسی تأثیر نوع ماده استفاده شده و جهت برش پارچه بر استحکام روکش‌های اثاثه یا لوازم داخلی است آزمایش کشش استاتیک نمونه‌های پارچه اثاثه یا لوازم داخلی منتخب انجام شد و تلاش برای شناسایی بهینه‌ترین اتصالات پارچه درز انجام شد.

این روش، که برای مبلمان روکش دار اجرا شده است، امکان ارزیابی عینی استحکام روکش های اثاثه یا لوازم داخلی و انتخاب سودمندترین ترکیب پارچه و درز برای طرح های مبلمان آینده را فراهم می کند.

هنگام انتخاب نخ ها برای عملیات خیاطی فردی پارچه لحاف تشک عروس جدید باید به ضخامت آنها توجه شود برای دوخت روکش های اثاثه یا لوازم داخلی که مستقیما استفاده می شوند و در معرض بارهای سنگین قرار می گیرند.

از نخ های ضخیم تر استفاده می شود پارچه مازراتی در حالی که در درزهای تزئینی نخ هایی با ضخامت کمتر انتخاب می شود درز به نظر می رسد.

زیبایی بیشتری دارد و به استحکام زیادی مانند روکش صندلی یا پشتی نیاز ندارد. یکی از پارامترهای مهم ساختار نخ نیز درجه پیچش آن است، یعنی تعداد تاب در واحد طول است.

با افزایش پیچش نخ، استحکام آن افزایش می‌یابد و در نتیجه مقاومت آن در برابر پارگی افزایش می‌یابد که در تولید روکش‌های اثاثه یا لوازم داخلی از اهمیت حیاتی برخوردار است.

با توجه به ماهیت مفید محصولات، جایی که از نخ های خیاطی استفاده می شود، آنها باید با استحکام بالا، پایداری ابعادی در هنگام استفاده و مقاومت در برابر تغییر رنگ تحت تأثیر عوامل مختلف مشخص شوند.

نوع دوخت و طول پارچه مبلی دوخت قفلی مستقیم با طول دوخت 3 میلی متر پارامترهای ثابت در تحقیق انجام شده بود. نمونه ها روی یک چرخ خیاطی جوکی با استفاده از سوزن 100 دوخته شدند که بیشتر در تولید مبلمان روکش دار و جهانی برای دوخت پارچه های ذکر شده در بالا استفاده می شود.

  • منابع:
    1. Study on the Influence of Selected Fabrics and Stitching on the Strength of Upholstery Covers
  • تبلیغات: 
  1. کشف سنگین ترین موجود زنده دنیا در جار پلاستیکی!
  2. نخود سبز یکی از عمده ترین حبوبات خوراکی در جهان است
  3. انجیر بومی جنوب غربی آسیا است و توسط انسان به مکان های دیگر پخش شده است
  4. خرید و فروش آب بند مکانیکی با نازلترین قیمت