با فروش دفتر 100 برگ ساده دولتی می توان به آمریکا مهاجرت کرد

علیرغم محاسن قابل توجه لپ تاپ ها، هنوز مخالفت هایی با پذیرش کامل لپ تاپ های نوت بوک به جای نوت بوک های مدرسه وجود دارد.

مسلماً مهم‌ترین استدلالی که علیه لپ‌تاپ‌های نوت‌بوک و دفتر 100 برگ ساده دولتی مطرح می‌شود این است که بر عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان تأثیر منفی می‌گذارند. یک هدف جهانی برای همه والدین و مربیان تشویق عملکرد تحصیلی خوب دانش آموزان است.

رایانه های نوت بوک به طرق مختلف این اهداف را تهدید می کنند. Vascellaro (2006) مستند می کند که در بسیاری از موارد، دانش آموزانی که لپ تاپ های نوت بوک داشتند.

به جای درگیر شدن در فعالیت های آکادمیک، زمان خود را صرف ارسال پیام های فوری برای دوستان می کردند و در سایت های شبکه های اجتماعی شرکت می کردند. این استفاده نامناسب از رایانه پیامدهای زیانباری برای موفقیت تحصیلی آنها دارد.

بعید است که دانش آموز در حین کلاس با دفترچه یادداشت کاغذی دچار حواس پرتی شود. بنابراین، او احتمالاً به مطالب ارائه شده در کلاس فوری توجه بیشتری دارد.

با لپ‌تاپ‌های نوت‌بوک، دانش‌آموزان احتمالاً رفتار چندوظیفه‌ای دارند. لوریسلا و کی اذعان دارند که دانش‌آموزانی که از لپ‌تاپ در کلاس استفاده می‌کنند احتمالاً در فعالیت‌هایی مانند گشت و گذار در اینترنت در حالی که کلاس در حال پیشرفت است شرکت می‌کنند.

علاوه بر این، دانش‌آموزانی که از لپ‌تاپ‌های نوت‌بوک استفاده می‌کنند، ممکن است وسوسه شوند که از طریق لپ‌تاپ خود به مطالبی دسترسی پیدا کنند که مستقیماً به کلاس خود مربوط نمی‌شود.

یکی دیگر از نگرانی های اصلی والدین این است که لپ تاپ ها ممکن است منجر به اتلاف وقت دانش آموزان شود زیرا آنها از دفترچه یادداشت خود برای بازدید از سایت های نامناسب یا بازی های رایانه ای استفاده می کنند.

این نگرانی بی اساس نیست زیرا مستند می کند که در شهرستان هنریکو، بیش از 200 دانش آموز به دلیل استفاده از لپ تاپ های نوت بوک خود برای گشت و گذار در وب سایت های غیرقابل قبول تعلیق شدند.

چنین رفتاری خطر قابل توجهی برای دانش آموزان دارد. مواردی از قرار گرفتن دانش آموزان در معرض مجرمان جنسی در سایت های شبکه های اجتماعی وجود داشته است.

بدون شک خطر حواس پرتی و استفاده نامناسب از رایانه های نوت بوک توسط دانش آموزان یک نگرانی قابل توجه است. فرید نشان می دهد که سطح حواس پرتی ایجاد شده توسط لپ تاپ ها ممکن است منجر به ناامیدی قابل توجهی در بین مربیان شود.