انواع کمربند چرمی

بسیاری از اکسسوری‌های چرمی که ما به آن‌ها تکیه می‌کنیم، نوادگان لوازم جانبی باستانی هستند که برای استفاده با لباس‌های آن زمان ایجاد شده‌اند و در طول تاریخ برای تبدیل شدن به آنچه امروز استفاده می‌کنیم، ساده شده‌اند. کمربندها، به ویژه کمربندهای چرمی، از قدیمی ترین و ضروری ترین لوازم جانبی چرمی هستند.

کمربندهای چرمی یکی از اساسی ترین لوازم چرمی هستند. اجداد کمربندهای مخفی حیوانات بسیار اولیه، کمربندهای روزی لوازم جانبی ساده ای هستند که تفاوت زیادی در لباس ایجاد می کنند. کمربندهای چرمی برای هر دو جنس در طیف گسترده ای از سبک ها و رنگ ها موجود است.

کمربند چرمی چیست؟

کمربند چرمی یک اکسسوری بلند و ساختار یافته است که برای حمایت از شلوار، دامن یا سایر لباس‌ها طراحی شده است تا آنها را روی بدن نگه دارد. کمربندها یکی از قدیمی‌ترین لوازم جانبی در تاریخ هستند که تکه‌هایی از سگک‌های آن به عصر برنز بازمی‌گردد.

چرم ماده ای است که برای کمربندها استفاده می شود زیرا در برابر خم شدن، تا شدن، و چفت شدن بدون آسیب می ایستد. به عنوان یک امتیاز اضافی، کمربندهای ساخته شده از چرم مشهد زنانه به مرور زمان برای پوشنده قالب می‌شوند و تناسب واقعاً راحت و سفارشی را تضمین می‌کنند. اگرچه اغلب نادیده گرفته می شوند، کمربندها راهی عالی برای به نمایش گذاشتن شخصیت در هر لباسی هستند، بدون اینکه زیاده روی کنند!

در یک کمربند چرمی به دنبال چه چیزی باشید

مواد

کمربندها زمانی بیشترین موفقیت را دارند که از مواد محکم، اما نه لزوماً ضخیم ساخته شده باشند. کمربندهای با ساختار خوب ساخته شده از چرم مصنوعی یا چرم طبیعی با کیفیت خوب عمل می کنند و در عین حال مرتب و شیک به نظر می رسند و خیلی بهتر از کمربند های پارچه کرپ مازراتی است. کمربندهای ضخیم‌تر این پتانسیل را دارند که احساس سفت شدن بیش از حد داشته باشند و حرکت را محدود کنند، که آنها را به انتخابی کمتر از ایده‌آل تبدیل می‌کند.

ضخامت

همانطور که قبلا ذکر شد، کمربند چرم نوین ضخیم تر و سنگین تر می توانند محدود کننده یا کاملاً ناراحت کننده باشند. استثنا در این مورد، کمربندهای پهن است که به منظور بستن کمر و ایجاد یک جلوه ظریف ظریف است.

طول

برای تعیین طول مناسب برای خرید، توجه به نحوه بستن کمربند مهم است. برای زنان، کمربندهایی که در نزدیکی کمر بسته می‌شوند باید کوتاه‌تر از کمربندهایی باشند که نزدیک باسن می‌بندند. یافتن طول کمربند مناسب به اندازه اندازه گیری قسمتی از بدن که کمربند در آن بسته می شود و یافتن اندازه مربوطه آسان است. اکثر خرده‌فروشان کوچک‌ترین و بزرگ‌ترین اندازه‌هایی را دارند که کمربند قابل تنظیم برای آن ساخته شده است.

رنگ

در نظر گرفتن رنگ کمربند برای یافتن یک کمربند چرم بزی با کیفیت خوب و پوشیدنی جهانی مهم است. قهوه ای، مشکی، برنزه و خاکستری رایج ترین رنگ ها برای کمربند هستند، زیرا رنگ های خنثی مدرنی هستند که تقریباً با هر لباسی کار می کنند. با این حال، انتخاب رنگ های شاد و روشن می تواند راهی آسان برای ریسک کردن و بیان خود به روشی ساده باشد.

تزئینات

(سکک، بدلیجات، ابزارآلات و غیره) همانطور که انتخاب یک کمربند با رنگ های مفرح یک شکل آسان برای ابراز وجود است، کمربندهای دارای تزیین یا تزیین نیز چنین هستند. یک دهه پیش، کمربندهای چرمی که با گل میخ های هرمی فلزی پوشانده شده بودند، بسیار محبوب بودند

انواع کمربند چرمی

کمربندهای چرمی مشکی

مشکی رایج ترین رنگ برای بسیاری از کالاهای چرمی از جمله کمربند است. کمربند چرمی مشکی یک کمد لباس ضروری است که می‌توان آن را با هر لباسی پوشید و در اکثر مواقع بالا یا پایین لباس پوشید. کمربندهای چرمی مشکی رایج ترین انتخاب برای همه جنسیت ها هستند. چرم مشکی به سرعت رنگ‌های روشن‌تر سن را نشان نمی‌دهد و رنگ تیره آن هر تزئین فلزی یا گلدوزی شده را برجسته می‌کند! کمربندهای چرمی کامل

اکثر کمربندهای روزمره از چرم تمام دانه ساخته می شوند که مانتو با کمربند چرم  نیز استفاده می شود. این نوع چرم از محکم‌ترین و بادوام‌ترین قسمت پوست حیوانات ساخته می‌شود، بنابراین هر لباس یا اکسسوری که با چرم کامل ساخته شده باشد مطمئنا ماندگار خواهد بود. این امر به ویژه برای کمربندهای روزمره که باید در برابر سایش روزانه و اصطکاک و استرس ناشی از آن مقاومت کنند بسیار مهم است.

کمربند چرمی سفارشی

یکی از بهترین کالاهای چرمی سفارشی که می توان خرید آن را مد نظر قرار داد، کمربند چرمی سفارشی است. با راه اندازی یک کمربند سفارشی، می توانید تضمین کنید که یک اکسسوری منحصر به فرد و متناسب پیدا کرده اید که مادام العمر دوام خواهد داشت. از آنجایی که کمربندها باید به درستی نصب شوند، سفارشی اغلب بهترین راه برای به دست آوردن راحت ترین تناسب است.

کمربندهای چرمی غربی

کمربندهای چرمی غربی معمولاً ساده یا با ابزار دستی هستند و معمولاً با رنگ‌های چرم طبیعی مانند قهوه‌ای و برنزه ساخته می‌شوند. کمربندهای وسترن ممکن است دارای تزئینات، بدلیجات جانوری یا روکش‌هایی باشند و معمولاً در مقایسه با کمربندهای معمولی روزمره کاملاً ضخیم هستند تا کارهای دستی و حرکت زیادی را تحمل کنند.

کمربند چرمی دست ساز برای کمربند زنانه چرم

کمربندهای چرمی دست ساز یک انتخاب عالی برای کسانی است که می خواهند یک سبک خاص یا تناسب سفارشی داشته باشند. تسمه‌های دست‌ساز با اندازه‌های دقیق خریدار ساخته می‌شوند، و این تلاش ناخوشایند کمربند جدید برای تشخیص اینکه کدام یک از سوراخ‌های سگک کمربند بهترین تناسب را دارد، از بین می‌رود!

کمربند چرمی بدون سگک

اگرچه سگک ها روش سنتی بستن کمربند چرمی هستند، اما بسیاری از آنها سعی می کنند از آنها اجتناب کنند. برخی از وزنی که سگک ها به کمربند اضافه می کنند متنفرند، در حالی که برخی دیگر (از جمله خودم) پوست حساس و آلرژی دارند که به فلزات واکنش نشان می دهند. کمربندهای چرمی بدون سگک را می توان در سبک های مختلف خریداری کرد، از کمربندهای بسته بندی شده و بسته بندی تا بسته شدن سوراخ بدون سگک.

کمربند چرمی زنانه

زنان کمربند را به دو روش متمایز می پوشند: به عنوان کمربند برای بستن لباس های گشاد، یا به عنوان کمربند استاندارد برای بالا نگه داشتن شلوار یا دامن. کمربندهای استاندارد زنانه مشابه کمربندهای مردانه ساخته می شوند، اما ممکن است کمی نازک تر یا ظریف تر باشند. کمربندهای کمر زنانه معمولاً برای راحتی از چرم نازک‌تر و نرم‌تر ساخته می‌شوند. کمربندهای چرمی زنانه در رنگ‌ها و رنگ‌های بسیار متنوعی موجود هستند و می‌توان آن‌ها را در سبک‌های تزئین شده پیدا کرد که می توان برای تمیز کردن آن از واکس مبل چرم استفاده کرد.

کمربند چرمی مردانه

کمربندهای چرم اصل ساخت آمریکا

در حالی که بسیاری از خرده فروشان در ایالات متحده تولید می کنند، بهترین راه برای اطمینان از اینکه کمربند چرمی در ایالات متحده ساخته شده است، سفارش یک کمربند سفارشی از یک صنعتگر چرم در داخل کشور است. حمایت از کسب و کارهای کوچک چرمی یک کمربند چرمی زیبا و دست ساز تولید داخلی را تضمین می کند.

کمربند مردانه برای شلوار جین

کمربندهای روزمره مردانه معمولاً برای پوشیدن با شلوار جین ساخته می شوند. این کمربندها معمولاً از چرم تمام دانه ساخته می‌شوند تا در برابر اصطکاک دائمی که کمربند با مالش روی جین در طول روز در معرض آن قرار می‌گیرد، مقاومت کند. انتخاب کمربند ساخته شده از چرم ضخیم برای یافتن کمربند چرمی مناسب برای پوشیدن با شلوار جین ضروری است.