استفاده از مبل در دهه 1910 در طرح های مقرون به صرفه

با تکامل فرهنگ نشستن، مبل نیز رشد کرد. با معرفی طرح های مقرون به صرفه “Davenport” در دهه 1910، کاناپه ها به یکی از لوازم اصلی تبدیل شدند و به آرامی سالن ها را به اتاق نشیمن تبدیل کردند.

چشم مدرن ممکن است متوجه شود که داونپورت نزدیک‌ترین چیز به مبل راحتی امروزی است، مبل راحتی ایتالیایی و این قطعات بسیار محبوب بودند، مردم شروع به نامیدن مبل‌ها را «داون‌پورت» کردند، مانند اینکه جکوزی با جکوزی قابل تعویض است.

داونپورت‌های آن زمان دارای بالشتک‌های قابل جابجایی، فنرهای زیر صندلی‌ها و روکش‌های مخملی بودند که می‌توانستید در آن فرو بروید.

این بخش به دهه 1930 راه یافت، زمانی که طراح راسل رایت سبکی را در خط مبلمان “زندگی مدرن” خود راه اندازی کرد تا به نیازهای آپارتمان نشینان پاسخ دهد.

این طرح سه تکه به دلیل مدولار بودن، گوشواره طلا سفید امکانات زیادی برای صرفه جویی در فضا داشت و بدون توجه به متراژ مربع اتاق نشیمن شما، به آن اجازه می داد مرتب شود و دوباره چیدمان شود.

او فکر می‌کند که این یک فکر وحشتناک است که یک مجموعه زیبا از مبلمان را برای یک آپارتمان یا یک خانه آماده می‌کند، و اگر اتفاقی بیفتد که ناگهان مجبور شود از آنجا پنهان شود، همه مبلمان دوست داشتنی جا نمی‌شوند.

مبل

به خانه بعدی! بنابراین او آن را طوری طراحی می‌کند که در هر جایی جا بیفتد.» بروکلین دیلی ایگل در مورد سکشنال اولیه رایت در سال 1935 گزارش داد. … چه نعمتی برای ما که انتظار نداریم برای همیشه در یک مکان زندگی کنیم!»

با طراحی رایت، مانکن لباس می توانید یک صندلی عشق از دو قطعه انتهایی و یک صندلی سرسرایی یا “نیمکت کنار آتش” با بخش مرکزی ایجاد کنید.

برخی از سبک ها مستطیل شکل بودند، شبیه به آنچه امروز در فروشگاه ها می بینید، و برخی دیگر دایره ای بودند که در چهار تکه عرضه می شدند.

بروکلین دیلی ایگل نوشت: «رویکرد «قدیمی» بر تازگی طراحی لباس ورزشی زنانه دیجی کالا جذابیت چشم تأکید داشت. او می‌خواهد مبلمان مدرنی را برای زندگی در داخل خانه راحت‌تر کند.»

  • منابع:
    1. A Brief — and Surprisingly Interesting — History of the Living Room Sofa
  • تبلیغات: 
      1. پیدا شدن کامپوزیتی از جنس طلا در چین
      2. آیا می دانستید دیوار چین درحال فروپاشی است
      1. در قرن 18 با خورد گوشت گوسفندی مبتلا به بیماری خطرناک می شدند
      1. با مصرف خرما از سکته مغزی پیشگیری کنید