از دست دادن شنوایی و بینایی توسط جیوه سمی

جیوه در درجه اول یک سم عصبی است لباس کردی زنانه سنندج که باعث لرزش، تغییرات خلقی شدید و در نهایت از دست دادن شنوایی و محدودیت بینایی می شود.

اشکال خاصی از مسمومیت با جیوه نیز باعث آسیب به کبد و کلیه می شود. عمر یک کارگر در آن معادن به طرز غم انگیزی کوتاه بود.

در هنر باستانی کیمیاگری، جیوه، گوگرد و نمک سه ماده اصلی زمین بودند. عکس اتو جیوه دار کلمه هندو برای کیمیا “Rasasiddhi” به معنای “دانش جیوه” است.

کیمیاگران با اعتقاد به اینکه جیوه در هسته تمام فلزات قرار دارد، تصور می کردند که طلا، نقره، مس، قلع، سرب و آهن همه مخلوطی از جیوه و سایر مواد هستند.

جیوه

در حالی که کیمیاگران در فرهنگ های مختلف عقاید متفاوتی داشتند، یکی از موضوعات اصلی کیمیاگری اروپایی این باور بود که ترکیب صحیح جیوه و سایر مواد باعث به دست آوردن ثروت های طلا می شود.

امپراتور روم دیوکلتیان (245-313) در اواخر قرن سوم فرمانی صادر کرد و خواستار نابودی تمام آثار مکتوب مربوط به کیمیا شد. دیوکلتیان می ترسید که طلای ساخته شده به طور مصنوعی ارزش پول روم را پایین بیاورد و به کیمیاگران اجازه دهد تا ثروت های هنگفتی را جمع آوری کنند که با رشوه دادن به مقامات و کسب قدرت، می توانند به قدرت برسند.

مرز بین کیمیاگری و پزشکی همیشه مشخص نبود. محل قرار گرفتن جیوه در چرخ خیاطی قدیمی در قرن دوم چین، مطالعه جیوه بر جستجوی اکسیر حیات برای اعطای طول عمر یا جاودانگی متمرکز بود.

کو هونگ کیمیاگر برجسته چینی که در قرن چهارم زندگی می کرد معتقد بود که انسان همان چیزی است که می خورد و بنابراین با خوردن طلا می تواند به کمال برسد.

با این حال، او استدلال کرد، آب نخود برای سرفه یک مؤمن واقعی احتمالاً فقیر است، و بنابراین لازم است جایگزینی برای فلز گرانبها پیدا شود. به نظر او این کار را می توان با ساختن طلا از سینابر انجام داد.

از دیگر کاربردهای کو هونگ از سینابر می‌توان به مالیدن آن روی پاها برای راه‌رفتن روی آب، قرار دادن آن روی دری برای دفع دزدان و ترکیب آن با آب تمشک برای بچه‌دار شدن مردان مسن اشاره کرد.

  • منابع:
    1. Mercury: Element of the Ancients
  • تبلیغات: 
    1. چگونگی تولید برق از لا به لای سیم های برق
    2. تفاوت ظروف آرکوپال با ظروف چینی
    3. دستکش یک محافظ ضروری در برابر میکروب
    4. برخی از خطرات بالقوه نیاز به مراقبت سیب بلعیدن